Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBruder, Mary Beth
TitelA Collaborative Model To Increase the Capacity of Childcare Providers To Include Young Children with Disabilities.
QuelleIn: Journal of Early Intervention, 21 (1998) 2, S.177-86Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-8151
SchlagwörterChild Caregivers; Day Care Centers; Delivery Systems; Developmentally Appropriate Practices; Disabilities; Early Intervention; Family Involvement; Family Role; Inclusive Schools; Infants; Interdisciplinary Approach; Student Centered Curriculum; Toddlers; Training Methods; Young Children
AbstractDescribes a statewide project in Connecticut that attempted to meet the training and support needs of childcare providers as they included greater numbers of children with disabilities into their programs. The Training for Inclusion Project emphasized family-centered practices, transdisciplinary team process delivery, and developmentally appropriate curriculum. (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Intervention" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: