Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHumphryes, Janet
TitelThe Developmental Appropriateness of High-Quality Montessori Programs.
QuelleIn: Young Children, 53 (1998) 4, S.4-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-0728
SchlagwörterStellungnahme; Class Organization; Classroom Environment; Classroom Techniques; Developmentally Appropriate Practices; Discipline; Early Childhood Education; Educational Philosophy; Educational Quality; Family School Relationship; Grouping (Instructional Purposes); Individualized Instruction; Mixed Age Grouping; Montessori Method; Parent Teacher Cooperation; Preschool Curriculum; Student Centered Curriculum; Student Evaluation; Teacher Student Relationship; Young Children
AbstractExamines the similarities between high-quality, fully implemented Montessori programs and other developmentally appropriate programs for young children. Focuses on the Montessori philosophy, human relations within the learning environment, the curriculum, areas of the Montessori classroom, relations between home and program, and the developmental evaluation of children. Maintains that all types of programs can offer developmentally appropriate practice. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: