Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBeaver, William
TitelDeclining College Standards: It's Not the Courses, It's the Grades.
QuelleIn: College Board Review, (1997) 181, S.2-7Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-0951
SchlagwörterStellungnahme; Academic Standards; College Instruction; College Outcomes Assessment; Competition; Grade Inflation; Grading; Higher Education; Self Esteem; Student Evaluation; Trend Analysis
AbstractCollege grades are no longer accurate indicators of what students know. Ultimately, students and employers will be shortchanged and the validity of higher education endangered. Factors contributing to grade inflation include emphasis on student self-esteem, new grading schemes, competition for students. Possible solutions include raised admissions standards and limits on honors recipients. Demographics will create competition leading to change. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Board Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: