Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlase, Joseph; Blase, Jo
TitelThe Micropolitical Orientation of Facilitative School Principals and Its Effects on Teachers' Sense of Empowerment.
QuelleIn: Journal of Educational Administration, 35 (1997) 2, S.138-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0957-8234
SchlagwörterAdministrator Characteristics; Elementary Secondary Education; Leadership Styles; Participative Decision Making; Politics of Education; Principals; Teacher Empowerment; Georgia
AbstractDescribes the everyday micropolitical facilitative strategies and personal characteristics of exemplary principals who have influenced and enhanced teachers' sense of empowerment. Data were drawn from a qualitative study that interviewed 275 teachers in 11 schools affiliated with C.D. Glickman's League of Professional Schools in Georgia. Facilitative school leadership contributes significantly to teachers' overall sense of empowerment in shared-governance schools. (72 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: