Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCampbell, Linley
TitelPerceptual-Motor Programs, Movement and Young Children's Needs: Some Challenges for Teachers.
QuelleIn: Australian Journal of Early Childhood, 22 (1997) 1, S.37-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0312-5033
SchlagwörterLeitfaden; Childhood Needs; Developmentally Appropriate Practices; Early Childhood Education; Movement Education; Perceptual Motor Learning; Physical Development; Physical Education; Preschool Education; Young Children
AbstractExamines the use of perceptual-motor programs as physical education in early childhood programs. Contends that low rates of physical activity without variety, little skill instruction, teacher-centered instruction, limited opportunities to develop social skills, and a multiple station format are counterproductive to motor skill development and physical activity enjoyment. Presents guidelines to assist teachers in recognizing appropriate physical education practices. (KDFB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: