Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeconte, Pamela J.; und weitere
TitelCritical Issues in Assessment: Let's Take the Mystery out of Assessment for Vocational Preparation, Career Development, and Transition.
QuelleIn: Diagnostique, 20 (1995) 1-4, S.33-51Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-2477
SchlagwörterStellungnahme; Career Development; Career Education; Data Analysis; Disabilities; Education Work Relationship; Educational Diagnosis; Profiles; Program Development; Secondary Education; Self Advocacy; Self Determination; Special Education Teachers; Student Educational Objectives; Student Evaluation; Teacher Role; Transitional Programs; Vocational Education
AbstractAssessment of students with disabilities is addressed in the context of career development, vocational education, and transition. Assessment is viewed as humanistic, therapeutic, holistic, and leading to self-determination and self-advocacy. Profiling, a process of linking a database of aptitude, skills, abilities, and instructional methodology, is recommended, and the special educator's role is considered. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Diagnostique" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: