Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPalmquist, Kristen
TitelCLAS Test Development: Grades Five and Eight.
QuelleIn: Social Studies Review, 34 (1994) 1, S.12-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-6325
SchlagwörterAcademic Achievement; Educational Change; Educational Testing; Elementary Secondary Education; Grade 5; Grade 8; Holistic Evaluation; Instructional Improvement; Intermediate Grades; Junior High Schools; Middle Schools; Performance Based Assessment; Portfolio Assessment; Social Studies; State Programs; Student Evaluation; Teacher Expectations of Students; United States History; California; California Learning Assessment System
AbstractDescribes the first administration of the California Learning Assessment System (CLAS) to fifth-grade students. Discusses the history of CLAS, types of questions employed, content coverage, methods of scoring, and reporting on tests results. Presents sample questions, student responses, and commentary on student performance. (CFR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Studies Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: