Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcDonough, Patricia M.
TitelBuying and Selling Higher Education: The Social Construction of the College Applicant.
QuelleIn: Journal of Higher Education, 65 (1994) 4, S.427-46Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1546
SchlagwörterAdmission Criteria; College Admission; College Applicants; College Choice; Competition; Counseling Services; Counselor Role; Educational Change; Educational Trends; Enrollment Management; Higher Education; School Counseling; Trend Analysis
AbstractDrawing on fieldwork, interviews, and literature reviews, trends in college admissions are examined, including increased competition, higher admissions standards, and growth in admissions management services. Focus is then placed on the role of private admissions counselors in providing knowledge, attention, management of college choice, and adjustment of unreasonable aspirations. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: