Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLewis, Barbara A.; Freebairn, Lisa
TitelResidual Effects of Preschool Phonology Disorders in Grade School, Adolescence, and Adulthood.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Research, 35 (1992) 4, S.819-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4685
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescents; Adults; Age Differences; Articulation Impairments; Children; Maturity (Individuals); Performance Factors; Phonology; Preschool Children; Reading Ability; Spelling; Voice Disorders
AbstractPerformance on measures of phonology, reading, and spelling was evaluated for subjects (including 20 preschoolers, 23 grade school children, 17 adolescents, and 17 adults). Subjects had a history of a preschool phonology disorder. Although relative performance improved across age groups, at each age group subjects performed more poorly than matched control subjects. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: