Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPerozzi, Joseph A.; und weitere
TitelThe Effect of Instruction in L1 on Receptive Acquisition of L2 for Bilingual Children with Language Delay.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 23 (1992) 4, S.348-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterBilingual Students; English (Second Language); Grade 1; Instructional Effectiveness; Intervention; Language Acquisition; Language Handicaps; Native Language Instruction; Prepositions; Primary Education; Pronouns; Receptive Language; Second Language Instruction; Spanish Speaking; Teaching Methods
AbstractThirty-eight bilingual (Spanish-English) first graders with language delays were compared on rate of receptive acquisition of English prepositions and pronouns. Subjects who received instruction in Spanish prior to instruction in English acquired the English prepositions and pronouns twice as rapidly as subjects who received instruction in English only. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: