Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoge, John D.
TitelA Survey Investigation of Students' Historical Time Knowledge.
QuelleIn: Journal of Social Studies Research, 15 (1991) 1, S.16-29Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCourse Content; Educational Research; Elementary Secondary Education; Higher Education; History Instruction; Student Evaluation; Teacher Education; United States History
AbstractPresents research findings regarding the historical knowledge of fifth, eighth, and twelfth grade students and college level elementary education majors. Concludes that students learn the content of U.S. history as they progress through years of schooling. Reports student unfamiliarity with more recent historical events and difficulty in completing a time line assignment. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: