Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarth, James L.
TitelA Comparative Study of the Current Situation on Teaching about World War II in Japanese and American Classrooms.
QuelleIn: International Journal of Social Education, 6 (1992) 3, S.7-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0889-0293
SchlagwörterAsian History; Comparative Analysis; Course Content; Course Objectives; Cross Cultural Studies; Cultural Differences; Educational Research; Elementary Secondary Education; European History; Fascism; Foreign Countries; Foreign Policy; History Instruction; Instructional Materials; Peace; Questionnaires; Teaching Methods; United States History; World War II; Japan
AbstractCompares questionnaire results sent to elementary and secondary school teachers in Indiana and Japan. Surveys how and what is taught about World War II. Reports teachers in the United States concentrate more on Europe, Pearl Harbor, and fascism, whereas Japanese teachers are more concerned with Pacific theater. Concludes Japanese teach peace whereas U.S. teachers focus on historic causes. (DK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Social Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: