Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeck, Charles A.; und weitere
TitelSome Benefits Nonhandicapped Adolescents Perceive for Themselves from Their Social Relationships with Peers Who Have Severe Handicaps.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 15 (1990) 4, S.241-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterAttitude Change; Disabilities; Friendship; High Schools; Mainstreaming; Peer Acceptance; Peer Relationship; Self Concept; Severe Disabilities; Social Integration; Student Attitudes; Student Development; Values
AbstractSemi-structured interviews with 21 nonhandicapped high school students indicated that their experiences with peers with moderate to severe disabilities had resulted in such benefits as improved self-concept, increased tolerance of other people, reduced fear of human differences, and development of personal principles. Areas of difficulty were also identified. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: