Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrooks, Victor D.
TitelStrategies for Bridging the History Gap in British Primary Schools: Valuable Models for American History Reform.
QuelleIn: Journal of Social Studies Research, 13 (1989) 2, S.19-23Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCross Cultural Studies; Cultural Awareness; Curriculum Development; Curriculum Enrichment; Curriculum Research; Educational Change; Elementary Education; Elementary School Curriculum; Foreign Countries; History Instruction; Instructional Materials; Social Studies; Teaching Methods; United States History; United Kingdom (Great Britain)
AbstractExamines British teachers' efforts to revitalize the teaching of British history to primary school students, using field trips and curricular materials that enliven history. Investigates the challenges facing British history teachers to illuminate the recent U.S. efforts at curriculum development. Observes British teaching activities to identify teaching strategies. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: