Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoss, Sharon H.
TitelChildren's Acquisition of Place-Value Numeration Concepts: The Roles of Cognitive Development and Instruction.
QuelleIn: Focus on Learning Problems in Mathematics, 12 (1990) 1, S.1-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArithmetic; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Mathematical Concepts; Mathematics Instruction; Mathematics Skills; Number Concepts; Numbers; Place Value
AbstractThe 5-stage model of Ross was used to examine the role of instruction in facilitating children's acquisition of place value knowledge. Compares children from 2 samples on 10 tasks designed to reveal their thinking about place value. Discusses implications for theory and classroom. (YP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: