Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPisterman, Susan; und weitere
TitelOutcome of Parent-Mediated Treatment of Preschoolers with Attention Deficit Disorder with Hyperactivity.
QuelleIn: Journal of Consulting and Clinical Psychology, 57 (1989) 5, S.628-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttention Deficit Disorders; Foreign Countries; Hyperactivity; Outcomes of Treatment; Parent Child Relationship; Parent Counseling; Parenting Skills; Preschool Children; Canada
AbstractExamined group parent training program aimed at improving child compliance in families with attention deficit disorder with hyperactivity (ADDH) preschoolers. Evaluated treatment outcome by comparing groups on measures of parent-child interactions, compliance task, parent-supervised activities, and parent-completed Conners Hyperkinesis Index scores. Found positive treatment effect on measures of compliance, parental style of interaction, and management skills. (Author/PVV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: