Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWurtele, Sandy K.; und weitere
TitelComparison of Programs for Teaching Personal Safety Skills to Preschoolers.
QuelleIn: Journal of Consulting and Clinical Psychology, 57 (1989) 4, S.505-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEthical Instruction; Preschool Children; Preschool Education; Program Effectiveness; Safety Education; Sex Education; Sexual Abuse
AbstractCompared effectiveness with preschoolers (N=100) of two personal safety skills training approaches: feelings-based program, which instructs children to trust their feelings, and behavioral skills program, which focuses on behavior of others. Found both training approaches effective in enhancing children's knowledge and presentation skills; however, feeling-based children had difficulty in recognizing appropriateness of certain touch requests. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: