Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcCombs, Harriet G.
TitelThe Dynamics and Impact of Affirmative Action Processes on Higher Education, the Curriculum, and Black Women.
QuelleIn: Sex Roles: A Journal of Research, 21 (1989) 1-2, S.127-44Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Quantitative Daten; Affirmative Action; Blacks; College Faculty; Females; Higher Education; Minority Groups; Racial Composition; Racial Discrimination; School Policy; Sex Discrimination; Social Change
AbstractDiscusses the ineffectiveness of affirmative action in higher education to bring about social change due to lack of implementation and enforcement. Explores the present status of Black women in higher education and future prospects if significant policy changes do not occur. (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: