Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHaywood, H. Carl; und weitere
TitelCognitive Education with Deaf Adolescents: Effects of Instrumental Enrichment.
QuelleIn: Topics in Language Disorders, 8 (1988) 4, S.23-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Cognitive Development; Cognitive Processes; Cognitive Structures; Deafness; Learning Strategies; Mastery Learning; Perceptual Development; Teaching Methods; Transfer of Training; Vocabulary Skills
AbstractTwenty-six deaf adolescents received instruction in a structured program of cognitive education called "Instrumental Enrichment." The program addresses, among other processes, comparison, classification, logical progression, spatial orientation, analysis and synthesis, and syllogistic thinking. Following training, the subjects showed significant gains on mastery, transfer, and vocabulary tests compared to 27 controls. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: