Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeaver, V. Phillips
TitelEducation that Is Multicultural and Global: An Imperative for Economic and Political Survival.
QuelleIn: Social Studies, 79 (1988) 3, S.107-09Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Cultural Pluralism; Educational Innovation; Elementary Secondary Education; Geography Instruction; Global Approach; Instructional Improvement; Instructional Materials; International Education; Multicultural Education
AbstractCites a study conducted by the Southern Governor's Association which reported that U.S. youth are multiculturally illiterate. Provides a conceptual approach to multicultural education that focuses on eight concepts which can be used in all curriculum areas. Outlines a sample lesson from the Charles County-University of Maryland program. (BSR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: