Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarpenter, Thomas P.; und weitere
TitelRepresentation of Addition and Subtraction Word Problems.
QuelleIn: Journal for Research in Mathematics Education, 19 (1988) 4, S.345-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAddition; Basic Skills; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Equations (Mathematics); Mathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Number Concepts; Problem Solving; Subtraction
AbstractThe study investigated children's ability to write number sentences for simple addition and subtraction word problems. The results suggest that open number sentences may provide mathematical symbolism that allows young children to build on informal strategies for presenting and solving simple word problems. (Author/PK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: