Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDeLoughry, Thomas J.
TitelEngineering Students Are Said to Get Incoherent Education in the Liberal Arts.
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 34 (1988) 45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Advising; College Faculty; Curriculum Development; Engineering Education; General Education; Higher Education; Humanities; Interdisciplinary Approach; Liberal Arts; School Business Relationship; Social Sciences
AbstractA lack of cooperation between engineering and liberal arts faculty members, along with inadequate student advising, has thwarted efforts to broaden the education of engineering undergraduates. A report by the Association of American Colleges, "Unfinished Design: The Humanities and Social Sciences in Undergraduate Engineering Education," is discussed. (MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: