Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEvans, Ian M.; Meyer, Luanna H.
TitelMoving to Educational Validity: A Reply to Test, Spooner, and Cooke.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 12 (1987) 2, S.103-06Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Quality; Educational Research; Elementary Secondary Education; Evaluation Criteria; Evaluation Methods; Intervention; Outcomes of Education; Research Methodology; Severe Disabilities; Validity
AbstractSingle-subject research designs are not sufficient to determine educational validity which requires systematic attention to larger issues of meaningfulness in relationship to criterion environments. A more comprehensive evaluative framework ensures that services and practices for severely disabled persons will be guided by research findings as well as social values. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: