Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarnett, W. Steven; Pezzino, James
TitelCost-Effectiveness Analysis for State and Local Decision Making: An Application to Half-Day and Full-Day Preschool Special Education Programs.
QuelleIn: Journal of the Division for Early Childhood, 11 (1987) 2, S.171-79Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCost Effectiveness; Disabilities; Preschool Education; Program Effectiveness; Program Length; Special Education; Time Factors (Learning)
AbstractA comparison of half-day and full-day intervention programs for handicapped preschoolers evaluated students' scores on a developmental inventory and cost data. Results indicated no differences in the educational outcomes associated with length of day and showed that half-day programs served 60 percent more children than full-day programs with the same budget. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: