Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZabrucky, Karen; Ratner, Hilary Horn
TitelChildren's Comprehension Monitoring and Recall of Inconsistent Stories.
QuelleIn: Child Development, 57 (1986) 6, S.1401-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Comprehension; Elementary Education; Elementary School Students; Grade 3; Grade 6; Recall (Psychology); Recognition (Psychology); Research Methodology; Story Reading
AbstractTo examine children's comprehension monitoring (CM) ability more comprehensively, this study treated CM as a complex phenomenon involving multidimensional evaluation and regulation procedures and used several different measures to assess them. Results highlight the sensitivity of different measures and the importance of treating CM as a multidimensional process. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: