Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKamhi, Alan G.; Catts, Hugh W.
TitelToward an Understanding of Developmental Language and Reading Disorders.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Disorders, 51 (1986) 4, S.337-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Elementary Education; Language Handicaps; Morphology (Languages); Phonology; Reading Difficulties; Student Evaluation
AbstractThe ability of 12 language-impaired, 12 reading-impaired, and 12 normal 6- to 8-year-olds to process phonological lexical, and morphological information was compared. Learning-impaired subjects performed significantly poorer than reading-impaired children only on word and sentence repetition tasks, confirming that poor readers have difficulty processing phonological, lexical, and morphological information. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: