Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLowe, Pardee, Jr.
TitelProficiency-Based Curriculum Design: Principles Derived from Government Experience.
QuelleIn: Unterrichtspraxis, 18 (1985) 2, S.223-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Behavioral Objectives; Communicative Competence (Languages); Curriculum Design; Grammar; Higher Education; Interviews; Language Proficiency; Language Tests; Notional Functional Syllabi; Second Language Instruction; Testing
AbstractDescribes principles for designing a proficiency-based course to prepare students for the ACTFL/ETS Advanced Plus/Superior level according to Interagency Language Roundtable guidelines. Proposes ways to combine grammatical and "functional/notional" syllabuses with a proficiency approach. Examines the implications of these principles for supplementing current materials. (SED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: