Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWolfe, Joseph
TitelThe Teaching Effectiveness of Games in Collegiate Business Courses: A 1973-1983 Update.
QuelleIn: Simulation and Games, 16 (1985) 3, S.251-88Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Business Administration Education; Collective Bargaining; Economics; Educational Games; Global Approach; Higher Education; Literature Reviews; Marketing; Research Reports; Simulation; Teamwork; Validity
AbstractThis 10-year literature update of Greenlaw and Wyman's review of teaching effectiveness of collegiate-level business games reviews research on top-management or functionally integrated games and functional games which emphasize specific business operations areas. Conclusions are drawn on business gaming's teaching effectiveness, and observations are made about the field's evolutionary stage. (MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: