Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHobbs, Jack
TitelWho Are We, Where Did We Come From, Where Are We Going?
QuelleIn: Art Education, 36 (1983) 1, S.30-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Aesthetic Education; Art Education; Art Teachers; Educational Change; Educational Needs; Elementary Secondary Education; Higher Education; Public Opinion; Relevance (Education); School Community Relationship; Teacher Characteristics; Teacher Education
AbstractDescribes art teachers as creative and humanistic people with a dislike for cognitive approaches to art. Most are products of university art departments, where students are encouraged to manipulate forms rather than ideas. The author proposes an art education program emphasizing aesthetic literacy, skills of art criticism, and social relevance. (CS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: