Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeebles, Wilma C.; Suval, Elizabeth M.
TitelTraditional Educational Philosophy: Relevance to Baccalaureate Curriculum Development.
QuelleIn: Journal of Education for Social Work, 19 (1983) 2, S.105-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Environment; Curriculum Development; Educational Philosophy; Educational Theories; Higher Education; Problem Solving; Professional Education; Social Workers; Undergraduate Study
AbstractThe instructional relevance of four educational philosophies--idealism, realism, experimentalism, and existentialism--to the undergraduate social work curriculum design and educational milieu is explored. The relationship of the problem-solving focus of experimentalism to social work intervention is discussed. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: