Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChang, Gerald Y-S; Brown, James M.
TitelThe Minnesota Reading Assessment and the Gates-MacGinitie Reading Tests: Concurrent Validity.
QuelleIn: Journal of Studies in Technical Careers, 5 (1983) 2, S.93-99Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunity Colleges; Correlation; Multiple Regression Analysis; Postsecondary Education; Predictor Variables; Reading Tests; Test Validity; Vocational Schools; Gates MacGinitie Reading Tests
AbstractFifty-six students from two Minnesota technical institutes were administered the Minnesota Reading Assessment and the Gates-MacGinitie Reading Tests. Statistical analysis indicates that, while the two tests are not identical measures of vocabulary and comprehension, their measures of reading rate and speed are highly correlated. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: