Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrainerd, Charles J.
TitelMarkovian Interpretations of Conservation Learning.
QuelleIn: Psychological Review, 86 (1979) 3, S.181-213Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Concept Formation; Conservation (Concept); Developmental Stages; Experiments; Foreign Countries; Learning Processes; Learning Theories; Mathematical Models; Primary Education; Research Reports; Canada
AbstractA general theory of how children learn conservation concepts is presented. The acquisition process is described at an abstract level in terms of a rule-sampling system, implying a three-state Markov model with identifiable parameters. Three experiments testing the model's quantitative predictions about conservation learning experiments are reported. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: