Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBehr, H. L.
TitelIntroducing Medical Students to Family Therapy Using Simulated Family Interviews
Quelle(1977)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Psychology; Emotional Response; Family Counseling; Family Practice (Medicine); Higher Education; Interviews; Medical Education; Medical Students; Physician Patient Relationship; Primary Health Care; Simulation; Teaching Methods
AbstractSmall groups of medical students are asked to enact a situation in which family members visit their general practitioner with a problem regarding one of the children, and the diffusion of this problem within the family is traced during the course of the simulation. Discussion focuses on the feelings evoked by the simulation. (Author/LBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: