Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaylor, Z. W.
TitelWriting Dollars into Sense: Simplifying Financial Aid for L2 Students
QuelleIn: Journal of Student Affairs Research and Practice, 56 (2019) 4, S.438-453 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Taylor, Z. W.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1949-6591
DOI10.1080/19496591.2019.1614937
SchlagwörterStudent Financial Aid; Second Language Learning; Achievement Gap; Academic Achievement; English (Second Language); Access to Education; Higher Education; English Language Learners; Computational Linguistics; Readability; Teaching Methods; College Applicants; Readability Formulas; Scores; Information Sources; Records (Forms); Flesch Reading Ease Formula
AbstractResearch suggests that L2 students (English-language learners) do not access postsecondary education as the same level as L1 (native English-speaking) peers. Using a computational linguistics approach, this study analyzes financial aid application instructions from 341 randomly selected four-year, Title IV-participating U.S. institutions. Results suggest that L2 readability is more difficult than L1 readability with statistical significance (t = 12.35, p = 0.000). These findings could help explain the L2 postsecondary achievement gap in the United States. Implications for praxis are addressed. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Student Affairs Research and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: