Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWest, Christy Wheeler
TitelA Service Learning Project on Aluminum Recycling--Developing Soft Skills in a Material and Energy Balances Course
QuelleIn: Chemical Engineering Education, 51 (2017) 4, S.155-162 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-2479
SchlagwörterService Learning; Recycling; Skill Development; Science Process Skills; Chemical Engineering; Energy; Metallurgy; Undergraduate Students
AbstractThis paper describes a project carried out in a sophomore chemical engineering course, in which students studied the energetic differences between refining and recycling aluminum. They worked in teams to prepare a presentation about the importance of aluminum recycling to a lay audience. The project reinforced classroom learning and provided an opportunity to develop the professional skills addressed in the ABET student outcomes criterion. (As Provided).
AnmerkungenChemical Engineering Education, Chemical Engineering Division of ASEE. P.O. Box 142097, Gainesville, FL 32614. Tel: 352-392-0861; Fax: 352-392-0861; e-mail: cee@che.ufl.edu; Web site: http://journals.fcla.edu/cee/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chemical Engineering Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: