Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGonzález, Taucia; Hong, Joan
InstitutionIndiana University-Purdue University Indianapolis (IUPUI), Midwest & Plains Equity Assistance Center (MAP EAC)
TitelYPAR for the Classroom: A Guide for the Critical and Curious Educator. Equity by Design
Quelle(2022), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Equal Education; Action Research; Participatory Research; Youth; Educational Change; Teaching Methods; Algebra; College Students; Literacy Education; Guidelines; California; Michigan (Detroit)
AbstractThis brief presents Youth Participatory Action Research (YPAR) as a transformative exploratory tool for critical and curious educators. YPAR has been defined as a collaborative method of youth, with the support of caring adults, participating in research to explore social issues that impact them, with the end goal of taking action to improve the social condition. The authors introduce a YPAR framework that can function as a flexible path forward to piloting YPAR in the classroom. Along with the framework, the authors introduce three principles and tensions that need to be considered as educators launch YPAR: (1) Power Differences in Adult-Young People Relationships; (2) Young People as Knowledge Creators; and (3) A Shared Commitment to Social Change. (ERIC).
AnmerkungenEquity Assistance Center Region III, Midwest and Plains Equity Assistance Center. 902 West New York Street. Indianapolis, IN 46202. Tel: 317-278-3493; Web site: https://greatlakesequity.org/map-eac
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: