Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLi, Haiying; Graesser, Art
TitelImpact of Pedagogical Agents' Conversational Formality on Learning and Engagement
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED) (18th, Wuhan, China, Jun 28-Jul 1, 2017).
Quelle(2017), (15 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLanguage Usage; Arousal Patterns; Reading Comprehension; Learner Engagement; Intelligent Tutoring Systems; Academic Language; Writing (Composition)
AbstractThis study investigated the impact of pedagogical agents' conversational formality on learning and engagement in a trialog-based intelligent tutoring system (ITS). Participants (N = 167) were randomly assigned into one of three conditions to learn summarization strategies with the conversational agents: (1) a "formal" condition in which both the teacher agent and the student agent spoke with a formal language style; (2) an "informal" condition in which both agents spoke informally; and (3) a "mixed" condition in which the teacher agent spoke formally, whereas the student agent spoke informally. Result showed that the agents' informal discourse yielded higher performance, but elicited higher report of text difficulty and mind wandering. This discourse also caused longer response time and lower arousal. The implications are discussed. [This paper was published in: "Artificial Intelligence in Education (AIED 2017), Lecture Notes in Artificial Intelligence (LNAI, Vol. 10331)," edited by E. André et al., Springer, Cham, 2017, pp. 188-200.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: