Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStatman-Weil, Katie
TitelTrauma-Responsive Strategies for Early Childhood
Quelle(2020), (176 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN978-1-60554-663-6
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Trauma; Early Childhood Education; Early Childhood Teachers; Teaching Methods; Teacher Role; Cognitive Development; Language Acquisition; Physical Development; Social Development; Emotional Development
Abstract"Trauma-Responsive Strategies for Early Childhood" offers an overview of trauma and its impact on young children, as well as specific strategies and techniques educators and administrators can use to create classroom and school communities that improve the quality of care for this vulnerable population. Katie Statman-Weil has synthesized research-based information in an accessible way. Focusing on the four different domains of cognitive, language, physical, and social-emotional, she uses vignettes to explore how trauma can be expressed in the classroom and what teachers can do about it. (As Provided).
AnmerkungenRedleaf Press. 10 Yorkton Court, St. Paul, MN 55117-1065. Tel: 800-423-8309; Fax: 800-641-0115; Web site: http://www.redleafpress.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: