Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBedell, Karen Virginia; Lee, You-kyung; Roseth, Cary J.
TitelThe Effects of Ostracism in Cooperative Online Discussions
Quelle(2017), (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDiscussion Groups; Computer Mediated Communication; Cooperative Learning; Psychological Needs; Individualism; Rejection (Psychology); Undergraduate Students; Asynchronous Communication; Sense of Community; Self Esteem; Interpersonal Relationship; Introductory Courses; Teacher Education
AbstractIn online discussion forums, many students' posts never receive a response, but it remains unclear whether this makes them feel ignored and causes emotional pain, negative social perceptions, and threatens fundamental psychological needs. Two studies support this prediction. Using an observational design, Study 1 showed that when students felt excluded during an online cooperative assignment, they also reported thwarted psychological needs (belonging, selfesteem, meaningful existence), more negative mood and social perceptions, decreased cooperation, and increased individualism. And using an experimental design, Study 2 demonstrated that excluding students' in an online discussion caused these outcomes. With implications for theory and research, findings suggest that feeling ostracized in online discussions is damaging and may undermine the positive effects of cooperation. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: