Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCooper, Jason
TitelMathematical Discourse for Teaching: A Discursive Framework for Analyzing Professional Development
[Konferenzbericht] Paper presented at the Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) (38th) and the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (PME-NA) (36th, Vancouver, Canada, Jul 15-20, 2014).
Quelle(2014), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKnowledge Base for Teaching; Mathematics; Faculty Development; Academic Language; Elementary School Teachers; Doctoral Students; Discourse Analysis
AbstractThe framework of mathematical knowledge for teaching (MKT) is brought under the discursive framework of Commognition in order to track learning in professional development (PD). I follow MKT in differentiating between subject matter discourse and pedagogical discourse. The framework, which I call Mathematical Discourse for Teaching (MDT) permits a combined view on mathematical and meta-mathematical issues as constituted in discourse. Such meta-issues are found to be a significant part of what is taught and learned in a particular PD, where mathematics Ph.D. students teach elementary school teachers. Through the analysis of a lesson on parity I show how "knowing" has different meanings in mathematical and pedagogical discourses, and find evidence of learning in the evolving ways in which the parties use this term. [For the complete proceedings, see ED597799.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: