Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCard, David; Giuliano, Laura
TitelCan Tracking Raise the Test Scores of High-Ability Minority Students?
Quelle(2016), (70 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1257/aer.20150484
SchlagwörterTrack System (Education); High Achievement; Minority Group Students; Urban Schools; Academically Gifted; Program Effectiveness; Racial Differences; Ethnicity; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Achievement Tests; Scores; African American Students; Hispanic American Students; White Students; Academic Ability; Regression (Statistics); Elementary School Students; Student Characteristics; Grades (Scholastic); Grade 3; Grade 5; Grade 4; Grade 2; Gender Differences; Student Records; Nonverbal Ability; Grade 6
AbstractWe evaluate a tracking program in a large urban district where schools with at least one gifted fourth grader create a separate "gifted/high achiever" classroom. Most seats are filled by non-gifted high achievers, ranked by previous-year test scores. We study the program's effects on the high achievers using (1) a rank-based regression discontinuity design, and (2) a between-school/cohort analysis. We find significant effects that are concentrated among black and Hispanic participants. Minorities gain 0.5 standard deviation units in fourth-grade reading and math scores, with persistent gains through sixth grade. We find no evidence of negative or positive spillovers on non-participants. Appendices are included. [This paper was published in "American Economic Review" v106 n10 p2783-2816 2016.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: