Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBeltrán-Palanques, Vicente
TitelAssessing Pragmatics: DCTS and Retrospective Verbal Reports
Quelle(2016), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPragmatics; Second Language Learning; Second Language Instruction; Trust (Psychology); Research Methodology; Task Analysis; Cognitive Processes; English (Second Language); Verbal Communication; Speech Acts; Evaluation Methods; Online Courses; Adult Students; Questionnaires; Student Characteristics; Social Status; Social Distance; Protocol Analysis; Spanish; Romance Languages; Language Usage; Bilingualism; Student Evaluation; Foreign Countries; Spain
AbstractAssessing pragmatic knowledge in the instructed setting is seen as a complex but necessary task, which requires the design of appropriate research methodologies to examine pragmatic performance. This study discusses the use of two different research methodologies, namely those of Discourse Completion Tests/Tasks (DCTs) and verbal reports. Research has shown that the use of DCTs in combination with verbal reports can increase the trustworthiness of the results (Félix-Brasdefer, 2010). Hence, taking into account the potential of verbal reports, the present study aims to investigate the cognitive processes undertaken by a group of English language learners as regards their pragmatic performance. Findings regarding the value of retrospective verbal reports are discussed together with practical recommendations for the use of DCTs and verbal reports to assess speech act performance in the instructed setting. [For the complete volume, "New Perspectives on Teaching and Working with Languages in the Digital Era," see ED565799.] (As Provided).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: