Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOgata, Hiroaki; Hou, Bin; Li, MengMeng; Uosaki, Noriko; Mouri, Kousuke
TitelRole of Passive Capturing in a Ubiquitous Learning Environment
Quelle(2013), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Electronic Learning; Vocabulary Development; Educational Technology; Electronic Publishing; Handheld Devices; Photography; Cognitive Style; Computer Interfaces; Japan
AbstractUbiquitous Learning Log (ULL) is defined as a digital record of what you have learned in the daily life using ubiquitous technologies. This paper focuses on how to capture learning experiences in our daily life for vocabulary learning. In our previous works, we developed a system named SCROLL (System for Capturing and Reminding Of Learning Log) in order to log, organize, recall and evaluate the learning log. However up to now, we just use an active mode to record logs. This means that a learner must take a capture of learned contents consciously and most of learning chances be lost unconsciously. This paper proposes a system named PACALL (Passive Capture for Learning Log) in order to have a passive capture using SenseCam to solve this problem. With the help of SenseCam, learner's activity can be captured as a series of images. With the help of this system, a learner can find the important images by analyzing sensor data and images processing technology. [For the full proceedings, see ED562140.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Association for the Development of the Information Society. e-mail: secretariat@iadis.org; Web site: http://www.iadisportal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: