Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWhat Works Clearinghouse (ED)
TitelWWC Review of the Report "Early College, Early Success: Early College High School Initiative Impact Study." What Works Clearinghouse Single Study Review
Quelle(2014), (11 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigh Schools; Colleges; Dual Enrollment; Acceleration (Education); Graduation; Educational Attainment; High School Students; Outcomes of Education; Postsecondary Education; Educational Research; Associate Degrees; College Credits; Evidence; Comparative Analysis; Control Groups; Experimental Groups
AbstractEarly College High Schools partner with colleges and universities to provide students with an opportunity to earn an Associate's degree or college credits toward a Bachelor's degree at no or low cost to students. In a recent study, researchers found that attending Early College High Schools improved some high school and postsecondary outcomes for students. This study is a well-executed randomized controlled trial that meets WWC evidence standards without reservations. [The following study is the focus of this "Single Study Review": American Institutes for Research & SRI. (2013)." Early college, early success: Early College High School Initiative impact study." Washington, DC: American Institutes for Research. Retrieved from http://www.air.org.] Appended are: (1) Study details; (2) Outcome measures for each domain; (3) Study findings for each domain; and (4) Supplemental findings by domain. A glossary of terms is provided. (ERIC).
AnmerkungenWhat Works Clearinghouse. 550 12th Street SW, Washington, DC 20024; e-mail: contact.WWC@ed.gov; Web site: https://whatworks.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: