Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPiscatelli, Jennifer
InstitutionEducation Commission of the States
TitelCitizenship Education. The Progress of Education Reform. Volume 11, Number 5
Quelle(2010), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCitizenship Education; Educational Change; Change Strategies; Best Practices; Classroom Techniques; Instructional Effectiveness; Achievement Gap; Citizen Participation; Educational Policy; Capacity Building; Educational Objectives
AbstractCitizenship education teaches the values, knowledge, skills and sense of commitment that define an active and principled citizen. Many organizations use the terms civic education or civic learning. State civics or government standards generally place a greater emphasis on knowledge of democratic concepts, institutions and rights than on the practical application of such knowledge to everyday public policy issues. While the importance of teaching students about American history and institutions, constitutional rights and the obligations of citizenship is undeniable, equally important are opportunities for students to practice complex civic skills such as problem solving, leadership, persuasive writing and building consensus, as well as simpler skills like communicating with public officials about an issue of concern. This issue of "The Progress of Education Reform" examines research on what constitutes citizenship education, how citizenship education contributes to the acquisition of 21st century skills and civic learning opportunity and achievement gaps. (ERIC).
AnmerkungenEducation Commission of the States. ECS Distribution Center, 700 Broadway Suite 1200, Denver, CO 80203-3460. Tel: 303-299-3692; Fax: 303-296-8332; e-mail: ecs@ecs.org; Web site: http://www.ecs.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: