Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCabe, Lisa A.; Frede, Ellen C.
InstitutionNational Institute for Early Education Research
TitelChallenging Behaviors and the Role of Preschool Education. Preschool Policy Brief. Issue 16
Quelle(2007), (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavior Problems; Preschool Education; Role of Education; Influences; Preschool Children; Child Care; Social Development; Interpersonal Competence; Aggression; Early Intervention; Positive Reinforcement; Behavior Modification; Skill Development; Teacher Education; At Risk Students; Self Determination
AbstractSome research suggests a rise in challenging behaviors among children in early care and education. Among the findings are a high rate of removal from preschool classrooms for behavior problems, a possible link between early non-maternal care and aggressive behaviors in preschool, and concerns from teachers that too many children arrive at school without the social skills required to learn. This begs the question of the role preschool education plays in regard to problem behaviors--whether under certain circumstances it is a contributing factor or whether it can in fact provide positive experiences that lead to a reduction of challenging behaviors. This policy brief reviews the research in order to answer these questions and makes recommendations that can lead to better behavioral outcomes. (As Provided).
AnmerkungenNational Institute for Early Education Research. Rutgers The State University of New Jersey, 73 Easton Avenue, New Brunswick, NJ 08901. Tel: 848-932-4350; Fax: 732-932-4360; e-mail: info@nieer.org; Web site: http://www.nieer.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: