Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiu, Kimy; Carling, Kristy; Geller, Leanne Ketterlin; Tindal, Gerald
InstitutionUniversity of Oregon, Behavioral Research and Teaching (BRT)
TitelInstrument Development Procedures for Rapid Reading Rate Measures. Technical Report # 08-05
Quelle(2008), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Test Construction; Speed Reading; Reading Rate; Sentences; Reading Comprehension; Reading Tests; Item Response Theory; Test Theory; Test Items; Difficulty Level; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Grade 7; Grade 8; Public Schools
AbstractIn this study, we describe the development of rapid reading measures, sentences presented to students in a nearly subliminal manner, with a literal comprehension question asked following their removal. After administering alternate forms of these measures to students, we present the results from three statistical analyses to ascertain their technical adequacy: classical test theory, 1-parameter Item Response Theory (IRT), and 2-parameter IRT. We conclude by noting considerable similarity of the results and recommend all analyses as offering valuable information. Appended are: (1) Estimates of item difficulty under the Classical Test Theory (CTT) Model; (2) Item Parameters Using the Rasch Item Response Model; (3) Item Parameters Using the 2PL Model; (4) Item Scale Scores Using the 2PL Model; and (5) Final Item Order. (Contains 23 tables.) (As Provided).
AnmerkungenBehavioral Research and Teaching. 175 Lokey Education 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689; Web site: http://www.brtprojects.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: