Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWinkle-Wagner, Rachelle
InstitutionAssociation for the Study of Higher Education
TitelPutting Money in the Right Places: Supporting First-Generation African American Women in College. Policy Brief. ASHE/Lumina Fellows Series. Issue 6
Quelle(2008), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1938-7830
SchlagwörterMentors; Early Intervention; Females; African Americans; College Students; First Generation College Students; Racial Differences; Minority Groups; Ethnography; Barriers; Paying for College; Resource Allocation; Influences; Student Needs; Financial Support; Educational Finance
AbstractThis brief considers the policy implications of the college experiences of African American women at a predominantly White, research institution. The findings of this ethnographic study indicate that first-generation Black women grappled with academic and financial barriers to both their initial and continued transitions through college. Their struggles suggest a need to put resources toward need-based financial aid, early intervention programs providing both financial and academic assistance, and continued support/mentoring programs. The data presented here are part of a larger, critical ethnographic study of 30 Black women's college experiences and identity (Winkle-Wagner, in press; Winkle-Wagner, 2006). The author primarily focuses on the 25 first-generation women in the study. The primary research question for this brief was: What influences the early and continued college transitions of first-generation African American women? (ERIC).
AnmerkungenAssociation for the Study of Higher Education. Box 453068 4505 South Maryland Parkway, Las Vegas, NV 89154. Tel: 702-895-2737; Fax: 702-895-4269; e-mail: ashe@unlv.edu; Web site: http://www.ashe.ws
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: