Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZhuang, Xin
TitelGrammar Learning and Teaching: Time, Tense and Verb
Quelle7 (2010) 12, S.1-9 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1548-6613
SchlagwörterSentences; Verbs; Morphemes; Second Language Learning; English (Second Language); Grammar; Textbooks; Second Language Instruction; Teaching Methods; Chinese; Native Speakers; Difficulty Level
AbstractThe learning of English tenses and verbs is obviously the major and challenging part of second language learning and acquisition for Chinese students. The paper analyzes the features of simple present tense, simple past tense and verbs in them from the aspect of Sidney Greenbaum and Randolph Quirk's student grammar book as an instructive example. It is suggested that, it be meaningful and practical if the grammar rules are reflected rather in sentences or contexts than in the formula. Some possible pedagogical activities and materials are recommended to make tedious grammar learning and teaching more understandable and interesting. (Contains 3 figures.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: