Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGoodman, Christie L. (Hrsg.)
InstitutionIntercultural Development Research Association
TitelIDRA Newsletter. Volume 37, No. 6
Quelle(2010), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1069-5672
SchlagwörterBoards of Education; Newsletters; Governance; Board of Education Role; School Districts; Educational Quality; Access to Education; Equal Education; School Community Relationship; Family School Relationship; Policy Formation; Instructional Effectiveness; Superintendents; Educational Policy; Academic Standards; At Risk Students; Graduation; College Preparation; Job Skills; Achievement Gap; Partnerships in Education; Teacher Competencies; High School Graduates; Faculty Development; Teacher Responsibility; State Standards; Texas
AbstractEach edition of the IDRA Newsletter strives to provide many different perspectives on the issues in education topics discussed and to define its significance in the state and national dialogue. This issue focuses on governance efficacy and includes: (1) Tyranny of Old Ideas About School Board Responsibilities (Abelardo Villarreal and Rosana G. Rodriguez); (2) A Guide for School Board Members to Assess District Effectiveness (Abelardo Villarreal and Rosana G. Rodriguez); (3) All Students Deserve a Chance--Don't Take it Away (Rogelio Lopez del Bosque); and (4) At a Time When We Most Need Strength, Texas Education is At-Risk of Being Weakened (Maria "Cuca" Robledo Montecel). Additional feature includes Classnotes Podcast. (Individual articles contain resources.) (ERIC).
AnmerkungenIntercultural Development Research Association. 5835 Callaghan Road Suite 350, San Antonio, TX 78228-1190. Tel: 210-444-1710; Fax: 210-444-1714; Web site: http://www.idra.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: